Typy a triky pre skvelú pracovňu.
Pracovať z domu… Čo môže byť lepšie? Pracujete z pohodlia domova, sami si určujete pracovnú dobu, pracovné tempo, nikde žiaden šéf, len ako sa vraví: „Sám sebe pán.“ Túto možnosť využíva stále viac a viac ľudí. Pri zariaďovaní “domácej kancelárie“ máte na výber zvyčajne z dvoch možností. Buď si zariadite pracovný kút v niektorej z Vašich izieb, alebo svojej pracovni venujete celú miestnosť.
Pracovný kút. Malý, ale účelný.
Pokiaľ bývate v malom dome, alebo v klasickom byte, zvyčajne nemáte možnosť venovať pracovni celú miestnosť. Ale to je v poriadku. Pretože aj účelne zariadený pracovný kút dokáže splniť svoju úlohu. Ak nepotrebujete doma skladovať množstvo pracovných dokumentov, táto možnosť je pre Vás ako stvorená. Malý pracovný kút si môžete zriadiť v ktorejkoľvek miestnosti. Najčastejšie to je obývacia izba, alebo spálňa. Tu si však treba uvedomiť, že nebývate doma sami a tak berte ohľad aj na Vašich spolubývajúcich, či rodinu. Zvoľte si vhodný pracovný čas, aby ste svojich blízkych nevyrušovali.
Vlastná domáca kancelária.
Ak Vám to Vaše bývanie dovoľuje, môžete pracovni venovať aj celú miestnosť. Veď prečo nie? Pohodlie, pokoj a príjemné prostredie je to, čo na kvalitnú prácu budete potrebovať. A uzavretá miestnosť, Vaša pracovňa, Vám takéto prostredie poskytne. Ak pracujete doma „vo veľkom“ a navštevujú Vás aj Vaši zákazníci, či klienti, je veľmi vhodné, ak je pracovňa prístupná z hlavnej chodby. Takto Vám „cudzí“ ľudia nebudú chodiť po celom dome, skrátka Vám nebudú zasahovať do súkromia. Snažte sa oddeliť prácu od súkromia, bude to jednoduchšie pre Vás, aj pre Vašich blízkych, s ktorými sa o bývanie delíte.